13 november 2007

Recension - Boven i mitt drama kallas kärlek

Boven i mitt drama kallas kärlek är Unni Drougges berättelse om sin relation med Niclas.
Gillar du Drougges tidigare böcker kommer du inte att bli besviken på den här realistiska skildringen.
Boken är rå, skoningslös och totalt ocensurerad och den fick mig bitvis att må illa.

Jag fattar att starka kvinnor kan hamna i destruktiva relationer. Det jag inte fattar är att många står ut så länge och genomlever en nästan total förintelse.
Jag känner mig fortfarande lite omskakad efter att ha läst den här boken. Det är en stark trea som träffar rakt i magen.

@ @ @ @ @

6 kommentarer:

Johanna sa...

Spännande, de recensioner jag har läst har den inte fått så bra kritik.

Annie - PD sa...

Johanna - jag försöker undvika att läsa recensioner tills jag skrivit själv, ska läsa nu. Kan tänka mig att den här boken är lite av en "het potatis", författarvärlden är en ankdam...

tant t sa...

Den vill jag verkligen läsa, framför allt för att förstå... Måste bara avsluta Camilla Läckberg först (Erica och Patrick är nästan mina nya kompisar :) Ha en skön kväll, kram kram

Annie - PD sa...

Tant T - jag tar med den till dig, har den dock bara i inbundet format, finns inte i pocket ännu...

tant t sa...

Jag ska vara rädd om den...promise! Natti sötnos

Annie - PD sa...

Tant T - inte för den skullen! Mer att man får nackont om man bär runt på den :D