13 september 2009

Å så söndag

Halli hallå!
Vi har precis ätit smarrig söndagsfrukost här - jag gjorde amerikanska pannkakor med lite(surprise! ;) ) dinkelmjöl.


Igår var det trädgårdspyssel, lite sova, filmkväll och sen värsta tumulten i magen innan jag somnade. Sen lugnade det ner sig igen och det känns lika snopet varje gång... Men men. Ut kommer Mini förr eller senare.

Idag ska jag fortsätta lacka på den gamla Stringhyllan och fina brickbordet - bilder kommer!

Update - recept kommer här.
Jag tog det från kokboken Bonniers nya kokbok - en gammal trotjänare hemma.
3-4 portioner
2 ägg
4 dl mjölk
2 msk smält smör
2 tsk farinsocker
3 kryddmått salt
Rör ihop ovanstående.

Sila sedan ner följande i smeten så slipper du klumpar

2 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
1 dl dinkelmjöl


Stek i flytande smör/rapsoljevariant i liten stekpanna (blir snyggast ;) )
Servera med pannkakssirap, skivad banan och blåbärssylt och en stoooooooor kaffe :D

14 kommentarer:

Linda K sa...

vilken jammy frulle!

MINI NU KOMMER DU UT!

Smartasmia sa...

Jaa...fru dinkel:-) Det där kan du få bjuda mig på vilken dag som helst. Att Mini är en sådan liten rövare. Kram till min lilla pysslerska!

Camilla sa...

Åh vad kul att få se stringhyllan, du är ju ett pysselproffs! Jag blir också klar med mitt måleriprojekt idag, skönt.
Ha en skön söndag, kram C

tant t sa...

Gärna receot till mig...igen ;) Tack o stor kram :***

Londongirl sa...

Mmmm vad GOTT det där såg ut! :-)

Mollys Blog sa...

Så himla gott det där såg ut =) Nu är spänningen olidlig hoppas du har lagt upp en riktig fin tävling för vem som har rätt i vad det blir? Helt klart är mini en tjej! =)

Annie - PD sa...

Linda K - galet gott och flottigt :) Jag säger åt Mini på skarpen nu!!

Smartasmia - haha, helt rätt smeknamn! Det blir definitivt en bebbebrunch i höst :D

Camilla - jepp :) ska fota snarast. kram tillbaka

tant t - haha, du har blivit en rikitig bullmamma :D recept kommer

Londongirl - det var det... och pannkakorna var dränkta i sirap ;)

Mollys Blog - hel klar mums! Pris blir det... funderar på något bra... :)

Alexia sa...

Men ååååå så gott det ser ut!!! Nu blev jag ju hungrig igen! Jaha, då är det väl bara att inse: det är dags för second breakfast. Hej så länge då.

Att ha det gott sa...

OJ Jag har missat att det pågår en tävling
Jag tror att mini är en tjej
Hoppas att ni får en fin Söndag
Jag tror att mini kommer ikväll/natt

Miss Upsey Daisy sa...

Det är ju det jag säger. Frulle hos dig är the shit!

Sofia sa...

Jag tror också att Mini är en söt liten tjej!

Sofia

Hanton sa...

Ser supersmarrigt ut!

Annie - PD sa...

Alexia - haha, helt rätt! :D Minst två frukostar måste man äta ;)

Att ha det gott - åh, jag noterar och håller tummarna för att du får rätt gällande tidpunkt... :)

Miss Upsey Daisy - :D

Sofia - tävlingsbidrag noterat :)

Hanton - galet gott :)

Fru Choklad sa...

Jag gör ALDRIG pannkakor till frukost. Inte för att jag inte skulle kunna tänka mig det utan mer för att jag liksom aldrig KOMMER PÅ det när det ska ätas frukost.
Maken ääääälskar amerikanska och engelska frukostar, men nämner det inte INNAN frukosten ska lagas utan någon gång mitt i själva ätandet när det liksom är för sent..... Jag ska inte visa honom det här inlägget.... Han kanske börjar gråta..... :)
Det ser underbart gott ut.