27 mars 2010

Kattchock

Idag var det kastrering av Angus och eftersom vi har haft problem med att se kulorna tydligt talade jag om det för veterinären.
Han hade svaret på varför - Angus är nämligen en tjej!
Känner mig som en kattamatör men enligt veterinären är det ofta svårt att se på ungkatter (eller så sa han det för att vara snäll ;)) .
Hur som helst är kastrering genomförd och även vaccination och chipmärkning.
Men jag är helt klart kattchockad. Det känns som om vi har en ny katt i familjen :D

27 kommentarer:

Lisa sa...

Men OJ! Vilken grej..

Ska hon fortfarande heta Angus? :)

Ha en trevlig helg!

Silje sa...

Neimen, hihi!

Og for et bilde, priceless!

Miss Upsey Daisy sa...

Gud! Då var det inte så konstigt. Men försökte inte Angus att... med sin mamma?

Miss Upsey Daisy sa...

Det var därför discomusen var så poppis ;)

miasvardag sa...

Nä men oj! Vad roligt med två småtjejer i familjen :-)

malla sa...

Angustina då! :) Min katt var väldigt tydligt en pojkkatt när han flyttade in vid tre veckors ålder, men annars är det väl kanske inte så lätt å se?!

sofie sa...

hahaha! : )

Sofia sa...

Ha ha ha,jag skrattar så jag gråter,förstå mig rätt.
Vad ska ni kalla kattflickan då? Angustina?:)

ha en mysig lördag
Sofia

hedgehog-sara sa...

hahahahaha - jag dööööör :)

A.K sa...

Ha, ha, ha.... tänk så det kan bli! Kolla upp resten av familjen ;-)

Anonym sa...

Så det kan bli...!
Då behöver vi alltså inte vara oroliga över att Mamma-katten ska få fler ungar just nu *s*
Om man räknar bort Svarta-katten och Harry då förstås... för ingen av dem har ju blivit kastrerade än.

hälsar
grannen A

matilda lovisa sa...

Hahahahhaha!!!

Emma sa...

Hihi...hops;)så tokigt det kan bli men humor! Puss&kram

Att ha det gott sa...

Oj Det var snopet

Camilla sa...

Ha, ha, ha - tror jag skrattar ihjäl mig. Kan tänka mig att vetten också hade lite roligt åt er. Men måste du ha ett nytt "blommor och bin-snack" med henne nu då - från andra sida så att säga? ;D

Linda K sa...

HA HA HA!!! :D

Emeli sa...

Perfekt illustration!

Malin sa...

Agneta, tycker jag!

Loppanlej sa...

Hi Hi kan bara le!! Hoppas missen mår fint!

a n k i e f o n t ä n sa...

ha ha ha! Jag dör va kul!

evalinn sa...

Jamen grattis till nya katten! :-)

Fröken Isakson sa...

Hihi :D

Annie - PD sa...

alla - det är helt galet det här... Chockad som sagt... Gällande namnet funderar vi på Agnes eller så får hon fortsätta heta Angus :D

Spader Madame sa...

Skrattar på mig!

spoonful sa...

En queerkatt! Grattis.

Annie - PD sa...

Spader Madame - jag med! Nu alltså. Först var jag bara chockad :)

Spoonful - jepp. Och fått könsbyte ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

och idag upptäckte jag en penis på min kattjej Nelly..